Blog 35: Wat is een Call To Action button?

Dinsdag 9 april 2024

Er zijn verschillende manieren om beoekers van uw website te vragen om actie te ondernemen op uw website, van het abonneren op uw nieuwsbrief tot het aanbieden van gratis en waardevolle inhoud. Welke methode u ook kiest, zorg ervoor dat uw bezoeker zich 'gedwongen' voelt om de actie te ondernemen.

Er zijn veel verschillende manieren waarop financiële dienstverleners calls-to-action (CTA) gebruiken om bezoekers te stimuleren om iets te doen. CTA's kunnen in vele vormen voorkomen, hieronder de CTA's  die het meest worden gebruikt:

Abonneer op uw nieuwsbrief

Dit is de meest populaire call-to-action die we op websites van financiële dienstverleners kunnen zien. Nieuwsbrieven zijn gangbaar en kunnen nuttig of interessant zijn.

To do: zorg ervoor dat de bezoeker, zodra hij zich heeft aangemeld, een 'Welkom'-nieuwsbrief ontvangt met alle nuttige en interessante inhoud die u in de komende weken en maanden zult sturen.

De gratis en nuttige download

Bied uw sitebezoeker een gratis en nuttige download aan die ze vervolgens kunnen lezen of afdrukken, in ruil voor hun contactgegevens.

To do: zorg ervoor dat de download relevant en nuttig is voor het soort klanten dat u wilt aantrekken. In ruil vraagt u om klantgegevens. Het is niet opdringerig en laat u uw expertise tonen terwijl u waarde biedt aan de bezoeker.

To do: denk hierbij aan de AVG.

Maak een afspraak

Geweldig als dit een agenda-app opent waarmee klanten direct een afspraak kunnen plannen en een bevestiging per e-mail ontvangen. Minder geweldig als het gewoon naar een contactformulier leidt zonder directe actie.

Verzoek om terug te bellen

Fantastisch als klanten een tijdstip kunnen opgeven en daadwerkelijk gebeld worden op dat moment. Minder geweldig als het slechts naar een contactformulier leidt zonder directe actie. En nog veel erger als de klant niet wordt teruggebeld!

Gebruik de online chatfunctie

Steeds meer financiële dienstverleners gebruiken online chat. Het voordeel is dat klanten snel een eerste vraag kunnen stellen en snel een antwoord kunnen krijgen, wat een gevoel van verbinding en snelle service geeft.

To do: zorg ervoor dat het chatsysteem bij u op kantoor 'online' staat zodat u onmiddellijk reageert.

Ontvang direct een offerte

Een directe offertegenerator kan handig zijn als uw diensten strikt gelaagd zijn, maar het risico bestaat dat klanten hun beslissing baseren op prijs in plaats van uw expertise en zij met uw offerte elders gaan shoppen.

Volg ons op sociale media

Dit is goed om klanten meer te leren over uw bedrijf, cultuur en de mensen erachter.

To do: zorg ervoor dat uw sociale media regelmatig worden bijgewerkt en waardevolle inhoud bieden.

Lees onze blog

Bloggen is essentieel voor uw contentstrategie. Het biedt waarde aan uw online-strategie en helpt bij het aantrekken en behouden van bezoekers.

Een goede CTA is cruciaal omdat het de brug vormt tussen de interesse van de bezoeker en de gewenste actie. Het verhoogt conversies, leidt gebruikers, versterkt uw waardepropositie, verbetert de gebruikerservaring, vergroot engagement, maakt resultaten meetbaar, stimuleert leadgeneratie, en ondersteunt uw bedrijfsdoelen. Door zorgvuldig ontworpen en strategisch geplaatste CTA's te gebruiken, kunt u de effectiviteit van uw website en marketinginspanningen aanzienlijk verbeteren.

Onze suggestie:

YORON is specialist op het vlak van internetmarketing en beschikt over alle benodigde kennis van de markten waarin uw financieel advieskantoor werkzaam is. Graag steken wij de handen uit de mouwen om uw kantoor vérder te helpen!