Met bloggen inspireert & informeert u uw klanten!

Hoe werkt het?

Voorbeelden inzet ASSU Blogs & Posts

Bloggen


Bloggen is het het schrijven van uitgebreidere, vaak meer doordachte artikelen die gepubliceerd worden op uw website. Blogs zijn meestal bedoeld om gedetailleerde informatie of persoonlijke inzichten over verschillende onderwerpen te bieden, en de inhoud blijft meestal lang toegankelijk en vindbaar.

Landingspagina`s

YORON geeft u toegang tot de applicatie waarmee u uw eigen blogs kunt schrijven. Deze worden geplaatst op uw website  Een bijkomend voordeel is dat uw website hoger scoort bij zoekmachines.

Social media koppeling

De blogs gebruikt u om uw boodschap onder de aandacht te brengen. Deze staan op een landingspagina op uw website en kunnen natuurlijk óók worden geplaatst als posts op uw social media kanalen.

Bezoekers

Met bloggen creëer je meer organisch verkeer en dus meer bezoekers van uw website! De blogs moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Regelmatige en relevante content: blog consistent interessante, waardevolle en relevante content die aansluit bij de interesses van uw doelgroep.

  • Interactie met volgers: reageer op reacties, vragen en berichten. Dit bouwt relaties op en stimuleert meer interactie.

  • Cross-promotie: promoot in de blogs uw social media accounts op andere platforms en in uw andere communicatiekanalen zoals uw website, email handtekeningen, en offline materialen.

  • Analyseer en optimaliseer: gebruik analytics tools om te leren wat werkt en wat niet, en pas uw strategie dienovereenkomstig aan.

Blijf in beeld

Uit onderzoek blijkt dat 65% van de adviseurs niets meer van zich laat horen nadat een product of dienst is afgenomen.

75% van de relaties geeft echter aan graag op de hoogte te blijven van belangrijke ontwikkelingen. Dat kan met het schrijven van blogs.

Uw financieel advieskantoor kan aanzienlijke voordelen behalen door blogs & posts te combineren


Bloggen & posten brengen veel voordelen met zich mee:

  1. Naamsbekendheid verhogen: Het regelmatig plaatsen van blogs op uw website in combinatie met het plaatsen van posts op social media helpt bij het vergroten van de zichtbaarheid  uw advieskantoor bij bestaande en potentiële klanten.

  2. Klantrelaties versterken: Door relevante en waardevolle informatie te delen via uw social media kanalen, kan uw advieskantoor een sterke band met klanten opbouwen en onderhouden.

  3. Promotie van producten of diensten: Blogs bieden een direct kanaal om nieuwe en bestaande diensten of producten te promoten bij uw doelgroep.

  4. Verkeer naar de website genereren: Een blog kan lezers aansporen om de website van uw advieskantoor te bezoeken, wat kan leiden tot hogere verkoop- en conversiecijfers.

  5. van online vindbaarheid: Door relevante content te verspreiden via blogs, kan dit positief bijdragen aan de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van de website van uw advieskantoor.

Deze strategieën helpen niet alleen bij het direct promoten van diensten, maar dragen ook bij aan de langetermijnrelatie met uw klanten en de algehele online aanwezigheid van uw financieel advieskantoor.

Hoe gebruikt u blogs en posts actief in uw klantcommunicatie?


U kunt op uw social media kanalen posts plaatsen met een link naar uw blogs op uw website voor effectieve klantcommunicatie:

Door blogs en posts op social media strategisch te gebruiken, kan uw advieskantoor waardevolle informatie delen, de relatie met uw klanten versterken en uw kantoor zich positioneren als een deskundige en betrouwbare adviseur.

Informeren over marktontwikkelingen

Het delen van inzichten en analyses over recente trends en ontwikkelingen in de financiële markten.

Als u zich richt op de particuliere markt, dan is een post op Facebook met een link naar de blog op uw website de beste optie. Richt u zich op de zakelijke martkt, dan is een post op LinkedIn meer voor de hand liggend.

Adviseren over financiële planning

Het bieden van tips en advies voor persoonlijke financiële planning, pensioenplanning of investeringsstrategieën.

Ook hier is de keuze van een social media platform afhankelijk van uw doelgroep.

Het introduceren van nieuwe adviesdiensten

Het introduceren van nieuwe adviesdiensten, producten of tools die klanten kunnen ondersteunen bij hun financiële beslissingen.

Wilt u een jonger publiek bereiken dan is het verstandig om een post te plaatsenop Instagram of TikTok.

Uitlichten van succesverhalen

Het delen van casestudies of succesverhalen van klanten die hebben geprofiteerd van het advies van het kantoor.

Organiseren van evenementen

Het uitnodigen van klanten voor webinars, workshops of andere evenementen die waarde toevoegen aan hun kennis en vaardigheden.

Voldoen aan uw zorgplicht, regelgeving en compliance updates

Het informeren van klanten over relevante wijzigingen in wet- en regelgeving die van invloed kunnen zijn op hun financiële situatie en de door u geasdviseerde producten en diensten.

Tarieven


Blogs

€ 10,00
  • Licentie gebruik software
  • tarief per maand en ex BTW
  • géén opstart- of implementatiekosten
perfect aanbod

Van blog naar nieuwsbrief

vanaf € 49,50

Als u zelf geen blogs wilt schrijven en posten kunt u dat uit handen geven aan YORON. Dat is heel gemakkelijk te realiseren door over te stappen naar de ASSU Nieuwsbrieven/e-mailmarketing module.

U slaat dan meerdere vlieggen in een klap! Voor meer informatie: klik op E-mailmarketing!