Bij alle acties die YORON in de markt zet wordt gebruik gemaakt van een stappenplan:
YORON:
- stuurt per kantoor of via de YORON-nieuwsbrief informatie naar onze klanten over de voorgenomen actie
- bepalen doelstelling
- inventariseren advieskansen voor het kantoor
- kosten actie
- kantoor moet kunnen aangeven of zij wel/niet meedoen
- bouwt landingspagina
- verzamelen relevante content
- of een actiewebsite voor niet-klanten?
- landingspaghina conform template van het betreffende kantoor
- richt e-mailcampagne
- vormgeving
- teksten & afbeeldingen
- logo betreffende kantoor
- richt eventueel sociale media verder in
- richt eventueel een blogpagina op de website in
- richt eventueel andere tooling in (bijvoorbeeld vergelijkers, rekenmodulen, enquetes etc...)
- maakt content- en activiteitenkalender
- rapportage en evaluatie
KANTOOR
- levert e-mailadressen aan die wij importeren in Contaqt
De Webcam wordt geleverd via onze netwerkpartner FOFF. |
Uit recent onderzoek is gebleken dat bestaande klanten het liefst via de webcam contact hebben met hun financieel adviseur. Webcam advies scheelt namelijk reistijd en kan altijd en overal, zelfs thuis op de bank.
De Webcam maakt het voor de adviseur en de consument mogelijk om via video-chat te communiceren (scherm delen), advies te geven en mogelijk zelfs een hypotheek of ieder ander financieel product af te sluiten.
Tarief Pakket Professional: € 25,00 per maand
Goed om te weten:
- ingangsdatum: datum oplevering Webcam
- tarief is exclusief btw, per maand
- Voor consultatie en de implementatie brengen wij u eenmalig € 75,00 in rekening
Pakket Professional omvat:
- Webcam & scherm delen
- Dashboard
- Klanttevredenheid enquête
- Online training
- E-mail support
Korting:
Als relatie van YORON ontvangt u een doorlopende korting van 20%!
Chatten (van het Engelse to chat: kletsen, praten) is het voeren van een gesprek door het over en weer typen van tekst tussen twee of meer gebruikers van computers. De verbinding loopt via internet.
De getypte tekst van de ene gebruiker komt meteen op het scherm van de gesprekspartner(s), meestal als de persoon op enter drukt.
Bij chatten wordt zin per zin heen en weer gestuurd. Chatten heeft een grote vlucht genomen door het ontstaan van computernetwerken.
Klanten verwachten steeds sneller antwoord op hun vragen te krijgen.
Met een chatbutton geeft je jouw klanten direct de antwoorden die ze zoeken en bied je ze hulp wanneer ze dat het meest nodig hebben.
- Met een chatbutton op jouw website bied je jouw klant een extra gesprekskanaal
- Zo verhoog je het serviceniveau van uw kantoor
- Reactief chatten betekent dat het initiatief van het gesprek bij de website bezoeker ligt
- Chatten is laagdrempelig
- Chatten is anoniem
Chat biedt de chatfunctie aan voor kleinere advieskantoren maar ook voor de grotere service-organisaties. De chatvensters zijn gemakkelijk aan te passen aan je huisstijl. De gestandaardiseerde antwoorden, met een spellingscontrole en een filter tegen onprofessioneel taalgebruik, maken je hulpsessies efficiënt en professioneel. Klanten die hulp nodig hebben krijgen dat meteen, zonder downloads of plug-ins.
Ingebouwde beveiliging, zoals SSL-encryptie, houdt gevoelige gegevens privé om gebruikers te beschermen en te zorgen dat het systeem is afgestemd op de PCI-vereisten.
Uitdagingen en oplossingen
Binnen de streng gereguleerde verzekeringsbranche van tegenwoordig is er weinig wat het ene kantoor onderscheidt van de ander. Daarnaast is het voor klanten nog nooit zo eenvoudig geweest om verzekeringsmaatschappijen te zoeken, verzekeringen te vergelijken en over te stappen. Hierdoor is het belang van de klantenservice en de perceptie van de klant voor advieskantoren nu groter dan ooit tevoren.
De oplossingen van YORON voor de verzekeringsbranche stellen onze klanten in staat om hun kosten terug te dringen en en helpen hun zakelijke doelstellingen te behalen.
Klantwerving en -loyaliteit opschroeven
Het werven van een nieuwe klant kost vijf- tot tienmaal zoveel als het behouden van een bestaande klant. Het kost twee tot vijf jaar om de kosten van een verworven klant terug te verdienen. Zorg ervoor dat jouw klantenservice boven de rest uitsteekt zodat je klanten loyaal blijven.
Stap 1: Wij plaatsen een chatknop op je Website waarop de bezoeker kan klikken.
De chatknop is alleen zichtbaar als je beschikbaar bent. Jouw kantoor krijgt de beschikking over één chatkanaal. Optioneel: meerdere kanalen en dus meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren is ook mogelijk. Als jouw medewerker in gesprek is of niet beschikbaar is, wordt de chatknop verborgen. Op deze manier heeft je bezoeker altijd direct contact.
Stap 2: Hoe ziet de chatknop eruit?
Je kunt de chatknop volledig aan je website aanpassen. De chatknop wordt in de meeste gevallen in de zijbalk van de website geplaatst. Maar de beste plek hangt erg af van jouw wensen en website. Het is ook eenvoudig om meerdere chatknoppen tegelijk te plaatsen.
Je kunt bijvoorbeeld een unieke knop laten maken per afdeling of medewerker. Ook plaats je eenvoudig verschillend vormgegeven knoppen, zoals tekstlinks of afbeeldingen.
Stap 3: Wat gebeurt er wanneer een bezoeker op de knop drukt
Op het moment dat jouw website bezoeker op de chatknop drukt:
- wordt op het scherm van de bezoeker een chatvenster geopend
- krijgt jouw medewerker een signaal/melding van een binnenkomend gesprek op zijn computer
- en kan het gesprek beginnen
Stap 4: van Chat naar andere vormen van communicatie
In een chat-sessie worden door jouw klant vragen gesteld waar hij graag antwoord op wil hebben. Dat kan ertoe leiden dat een afspraak wordt gemaakt. Of dat de chat-sessie wordt omgezet in een webcam-sessie zodat er méér informatie kan worden gedeeld.
Binnen de streng gereguleerde verzekeringsbranche van tegenwoordig is er weinig wat het ene kantoor onderscheidt van de ander. Hierdoor is het belang van de klantenservice en de perceptie van de klant voor advieskantoren nu groter dan ooit tevoren.
Alle reden om jouw service-niveau te verhogen. En dat bereik je mede indien je jouw klanten verschillende communicatiemogelijkheden kunt bieden, waaronder een chatfunctie!
Wij plaatsen een chatbutton van Zopim op je Website.
Wij richten de applicatie in en geven je een uitleg.
Je ontvangt tevens een handleiding.
Wij geven je tot slot toegang tot je eigen Zopim-dashboard.
Eénmalige kosten: € 75,00
Licentiekosten: geen! Applicatie is gratis te gebruiken door 1 persoon.
Tarieven zijn exclusief btw.
Waarom zou ik al mijn verzekeringen in een pakket willen
Het heeft een boel voordelen om al je verzekeringen op 1 plek onder te brengen. Check dit:
- Ons kantoor vervangt al uw losse schadeverzekeringen door één persoonlijke premie op maat.
- Omdat u alle verzekeringen bij één verzekeraar worden ondergebracht sluiten dekkingen naadloos op elkaar aan. U bent nooit over- of onderverzekerd.
- Bij eventuele schade weet u meteen bij wie u moet zijn. Als u uw verzekeringen onderbrengt bij verschillende verzekeraars, is het vaak onduidelijk bij wie u moet aankloppen bij schade. Elke verzekering heeft weer andere regels en andere contactpersonen. Heeft u een grote schade? Dan is het bij ons alle hens aan dek, en nemen we u al het werk uit handen.
- Stapelkorting: doordat alle verzekeringen bij één partij worden ondergebracht kunnen we u direct premie voordeel teruggeven.
Waarom zou ik de premie vergelijken voor mijn pakketverzekering?Door
het vergelijken van een pakketverzekering kunt u enkele honderden euro's per jaar besparen op de premie voor uw verzekeringspakket. De meeste Nederlanders sluiten een pakketverzekering af omdat dit vaak een stuk voordeliger is en u extra korting ontvangt. De goedkoopste pakketverzekering of beste pakketverzekering sluit u dan ook gemakkelijk online af via ons kantoor. Bereken de premie voor het gewenste verzekeringspakket binnen 3 minuten. Hierbij geldt hoe meer verzekeringen hoe hoger de pakketkorting.
welke verzekeringen zitten in het pakket
U kiest zelf welke verzekeringen u in uw pakketverzekering wilt meenemen zodat u een verzekeringspakket op maat hebt. Zo kunt u dus kiezen om uw auto, uw brommer, uw inboedel mee te nemen in uw pakketverzekering. Heeft u een koophuis? Dan kunt u ook uw opstalverzekering meenemen. Bij onze alles in 1 verzekering bent u niet beperkt tot een aantal verzekeringen of verzekeraars maar kunt u alles in één keer verzekeren.
Hieronder ziet u per verzekering een uitleganimatie!
Het beste pakket
Wij bieden geen verzekeringspakket aan van maar één verzekeraar. Wij kiezen op basis van jouw situatie per verzekering de verzekeraar met de beste voorwaarden en prijs die bij jou past. Daarbovenop krijg je per verzekering in je pakket nog een extra korting! Ook checken we elk jaar samen met jou of je situatie is veranderd en heb je in het geval van schade maar 1 aanspreekpunt. Zo hoef je niet eerst uit te zoeken welke verzekeraar je zou moeten bellen om je schade te declareren. Dit doen wij namelijk graag voor je. Zo weet je dus zeker dat je nooit te veel betaalt en je geen gedoe hebt bij schade. Nu niet, nooit niet! >> Start nu de gratis check!
Geloof je het niet? Wij maken graag een vrijblijvend voorstel op maat voor je. WhatsApp of bel ons op 035-6857888 en je krijgt direct een expert aan de lijn!
Verzekeringspakket vergelijken?
Wil je een verzekeringspakket afsluiten maar weet je niet waar je nu op moet letten of welke verzekeringen er nu wel of niet inzitten? Bij onze alles in 1 verzekering kies je zelf welke verzekeringen van welke verzekeraars je in je pakketverzekering wilt toevoegen. Wij vergelijken per verzekering welke verzekeraar bij jou in je pakket past. Je hebt de keuze uit meer dan 10 verzekeraars en een groot aantal verzekeringen. Zo stel jij een compleet verzekeringspakket samen.
Je eigen verzekeringspakket samenstellen!
- Autoverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering
- Rechtsbijstandverzekering
- Woonhuisverzekering
- Inboedelverzekering
- Opstalverzekering
- Reisverzekering
- Ongevallenverzekering
- Motorverzekering
- Caravanverzekering
- Bromfietsverzekering
- Klassiekerverzekering / Oldtimerverzekering
- Pechhulp
- Bootverzekering
- Fietsverzekering
Zoals je ziet is er keuze genoeg om een totaal verzekeringspakket samen te stellen die past bij jouw situatie en je wensen!
Alles in één verzekering met korting. Hoe werkt dat?
Je kiest zelf hoeveel verzekeringen je wilt toevoegen aan je pakket. Hoe meer verzekeringen je toevoegt, hoe hoger de korting wordt! Per verzekering verschilt de korting van 0 tot 2,5%. Bij elke verzekering die je toevoegt loopt die korting over de gehele premie. Je kunt zo tot maximaal 10% korting krijgen op je totale pakketverzekering. Een aantal verzekeraars zijn uitgesloten van de korting maar hier wordt bij het vergelijken op basis van jouw situatie al rekening mee gehouden. Onderaan de streep geldt dat je goedkoper uit bent dan wanneer je dezelfde verzekeringen los zou afsluiten.
Verzekeringspakket particulieren
Als particulier kan je totaal verzekeringspakket bij ons afsluiten. Samen met jou gaan we op zoek naar het goedkoopste verzekeringspakket voor jou. Niet alleen moet de prijs goed zijn, maar ook de dekking. Zo stellen we altijd goede verzekeringspakketten samen. De goedkoopste, maar zeker ook de beste voor jou.
Verzekeringspakket oversluiten?
Heb je al een alles in één verzekering en wil je kijken of wij een betere deal voor je hebben? Neem dan gewoon contact met ons op via telefoon of WhatsApp op nummer 035-6857888. Chatten mag natuurlijk ook! We kunnen dan samen je overstap regelen terwijl we rekening houden met je huidige opzegtermijn, je financiële situatie en je verzekeringswensen!
Verzekeringspakket afsluiten
Heb je alle voordelen van een pakketverzekering ontdekt en wil je nu een verzekeringspakket afsluiten? Ook dan helpen we je graag. Je bent bij ons niet gebonden aan één verzekeraar en kunt je pakket helemaal naar wens samenstellen. Chat met ons of neem contact met ons op. We regelen het direct voor je!
Hoe werkt het?
De Nazorgmodules zijn uiterst effectief. De respons is erg groot, met name door het gemak waarmee de vragenlijsten kunnen worden ingevuld en verzonden.
De modules zijn daarnaast bijzonder efficiënt. Ze besparen je enorm veel tijd omdat alle opeenvolgende taken automatisch worden uitgevoerd. Het enige wat je op kantoor hoeft te doen? Je mailbox in de gaten houden!
Alle stappen en alle informatie wordt opgeslagen in het automatisch aangemaakt online dossier van je klant. Wat ook erg handig is: alle info kun je in de vorm van een PDF downloaden en toevoegen aan je klant beheersysteem.
Nazorgmodules
Stap 1
Maak je keuze uit de beschikbare nazorgmodules. Je kunt natuurlijk ook een eigen module door ons laten bouwen.
Ieder nazorgmodule omvat een bij het onderwerp passende vragenlijst waarmee je snel de actuele situatie kunt scannen.
Individueel of per groep
Stap 2
Vervolgens nodig je je klant uit voor de nazorgmodule. Je kunt je klantenbestand segmenteren en op die manier een hele groep een persoonlijke uitnodiging sturen. Het systeem maakt per klant een individuele vragenlijst aan.
De uitnodiging kun je direct versturen of agenderen. Dat laatste maakt planmatig en uiterst efficiënt werken mogelijk!
Uitnodiging per e-mailVersturen
Stap 3
Direct nadat je een uitnodiging hebt verzonden ontvangt de klant een link in zijn mailbox. De klant kan de vragenlijst invullen door te klikken op de link in de uitnodiging.
De vragenlijst kan op ieder device worden ingevuld.
Reminder
Stap 4
remeinder
Mocht de vragenlijst na een aantal dagen nog niet zijn ingevuld, dan wordt geheel automatisch een reminder verzonden.
Je bepaalt zelf hoe vaak en wanneer je een reminder wilt versturen.
Actie en taak Analyse
Stap 5
Nadat de vragenlijst is teruggestuurd gaat het systeem de antwoorden analyseren. Blijkt uit de analyse dat er actie moet worden ondernomen, dan wordt in het systeem een taak aangemaakt.
Hiervan krijg je een bevestigingsmail en ontvangt je klant eveneens een mail.
Periodiek terugkerendJaarlijkse analyse
Stap 6
Bij sommige nazorgmodules is het noodzakelijk om jaarlijks of tweejaarlijks een analyse te maken. Denk aan de zorgverzekering.
Dat kun je van te voren instellen. De volgende uitnodiging wordt automatisch aangemaakt en geagendeerd.
Ook als de klant de vragenlijst niet heeft ingevuld, wordt er een online dossier aangemaakt. Hiermee kun je tegenover de klant of AFM altijd aantonen dat je nazorg hebt willen leveren.
Financieel advieskantoren zijn steeds vaker doelwit!
Hackers en andere kwaadwillenden vinden steeds nieuwe manieren om data te stelen en controle over devices te verkrijgen voor losgeld. Daarom is het met name voor financieel advieskantoren belangrijk om van security een prioriteit te maken. Immers, juist een financieel advieskantoor beschikt over erg veel persoonlijke en financiële data van haar klanten.
De afgelopen jaren zijn er veel voorbeelden voorbij gekomen waaruit bleek dat ook Nederlandse bedrijven kwetsbaar zijn voor cyberaanvallen. Nagenoeg alle financieel advieskantoren zijn in hoge mate afhankelijk geworden van digitale processen. Hierdoor lopen zij een groter risico op financiële schade, imagoschade en wettelijke opgelegde schade wanneer ze bijvoorbeeld gehackt worden of als er een datalek plaatsvindt.
Cybercrime is een breed begrip
Op welke specifieke gevaren moet u alert zijn? En hoe beperkt u de risico’s zoveel als mogelijk.
Phishing is een belangrijk risico. Er zijn legio voorbeelden van e-mails en websites van banken die zelfs door kenners vrijwel niet te ontmaskeren zijn. Wanneer u of uw medewerker vervolgens zijn of haar gegevens en een wachtwoord invult, krijgen de criminelen vrij spel. Zij kunnen dan rondkijken binnen de rechten van een gebruiker. Waar je bij ransomware vaak direct het gevolg ziet, kan het bij phishing lang duren voordat de hacker toeslaat. U kunt dus ongemerkt maandenlang een securitylek hebben.
Tegenwoordig zie je ook steeds vaker een speciale variant van phishing: spearfishing. Hierbij worden personen nauwkeurig getarget. Zo krijgen uw financiële medewerkers bijvoorbeeld een mailtje van ‘de baas’, met de vraag of ze direct geld kunnen overmaken. Of een juridisch medewerker krijgt de vraag van iemand die ze vertrouwen om gevoelige documenten meteen op de mail te zetten. Ook voor bedrijven die veel werken met persoonsgegevens kan phishing grote gevolgen hebben.
De oplossing
Zet in op het veilig gebruik van wachtwoorden, die geregeld veranderd worden. Dat kan bijvoorbeeld met een password manager. Werk daarnaast niet alleen met wachtwoorden, maar ga standaard voor multifactor authenticatie. Dit kan onder meer met biometrische herkenning (van gezicht of vinger), in combinatie met een app of dongle (bijvoorbeeld YubiKey), waarmee u unieke, tijdelijke, inlogcodes kunt genereren. Werk daarnaast aan de kennis van uw medewerkers, bijvoorbeeld door middel van trainingen.
YORON heeft een verdedigingstool ontwikkeld om phishing-awareness te vergroten. Dat doen we me door gecontroleerde phishingtesten uit te voeren, waarbij een nepmail wordt verstuurd. Verderop leest u er alles over.
‘Voorheen was het gevaar dat uw data vernietigd werd. Tegenwoordig is de schade groter wanneer de data openbaar gemaakt wordt’
Bij ransomware wordt een device vergrendeld, zodat u niet meer bij uw systemen en data kunt. Voorheen was hierbij het gevaar vooral dat uw data vernietigd zou worden. Tegenwoordig is de schade voor bedrijven groter wanneer de data openbaar gemaakt wordt. Wanneer bijvoorbeeld financiële gegevens of persoonsgegevens in handen van criminelen zijn gevallen, kan je dat als bedrijf duur komen te staan. In de financiële sector ligt dit risico vooral op het gebied van imagoschade en een verlies aan vertrouwen in uw organisatie.
De oplossing
Om uzelf te wapenen tegen ransomware, moet u in elk geval een plan hebben waarin u beschrijft wat u kunt doen in geval van een aanval. Zorg ervoor dat u voldoende back-ups hebt van uw gegevens. Deze kunt u ook (versleuteld) bij een goed beveiligde clouddienst onderbrengen. U kunt uzelf ook tegen ransomware beschermen door systemen en kritieke software en processen te isoleren. Wanneer een cybercrimineel uw organisatie aanvalt, blijft deze aanval dan in een soort container. Tot slot kunt u een verzekering afsluiten om de kosten van dataverlies te verzekeren. Het is tenslotte niet mogelijk om uw systemen altijd 100% veilig te houden.
Nieuwe technieken bieden niet alleen maar kansen, ze kunnen ook een groot risico vormen voor uw organisatie. Zo gebruiken criminelen algoritmes om social media af te struinen, op zoek naar informatie om een dataprofiel mee te maken. Dit wordt vervolgens gebruikt voor spearfishing of identiteitsdiefstal. Denk ook aan apps als TikTok en WOMBO, waarbij het algoritme achter de app biometrische data verzamelt. Op basis hiervan zijn deepfakes te maken.
Het is zelfs mogelijk om complete vingerafdrukken uit foto’s af te leiden. Dit maakt eenvoudige biometrische authenticatie onveilig. En ook de techniek Internet of Things brengt naast voordelen ook risico’s met zich mee. De techniek draait erom dat steeds meer apparaten met het internet verbonden zijn. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een slimme lamp, thermostaat of koelkast, maar niet iedereen kent de beveiligingsrisico’s.
Zo zagen we bij een grote Franse supermarktketen dat de ‘slimme’ kassa’s gehackt konden worden. Denk ook bijvoorbeeld aan industrie. Wanneer machines gekoppeld zijn aan het internet, kan een hacker complete productieprocessen platleggen.
Oplossing
Naast technologie ligt de oplossing deels in voorlichting. Biometrische sensoren moeten minstens kunnen herkennen dat ze te maken hebben met een levend persoon om veiliger te zijn. Het is belangrijk dat uw medewerkers de gevaren van nieuwe technologieën kennen en niet onderschatten.
Financieel advieskantoren zijn een kwetsbare groep. Er is bij deze doelgroep weinig budget voor security, terwijl er wel waardevolle data opgeslagen wordt. Cybercriminelen kiezen voor advieskantoren vanwege het hoge 'rendement'. Binnen onze branche is de kans groter dat een financieel kantoor tegen ernstige problemen aanloopt bij een groot datalek. Zij zijn dus eerder geneigd om te betalen wanneer ze aangevallen worden.
Waarom komt YORON met dit initiatief
Uit de praktijk blijkt dat veel financieel advieskantoren onvoldoende aandacht hebben voor cybercrime. De oorzaken zijn onder andere:
1. Gebrek aan interesse
Een simpel gebrek aan interesse is vaak de oorzaak van een laag bewustzijn als het gaat om cyberrisico`s. De gedachte dat iedereen een potentieel doelwit is, is nog niet doorgedrongen. Dit zien we regelmatig bij kleinere organisaties. Deze organisaties realiseren zich vaak niet dat criminelen niet kijken naar de omvang.
2. Andere prioriteiten
De waan van de dag: vaak zijn er tal van andere zaken die meer prioriteit behoeven. Het verhogen van security awareness komt daardoor onderaan het prioriteitenlijstje te staan. We horen vaak dat een campagne niet ten koste mag gaan van de arbeidsproductiviteit.
3. Er is geen noodzaak
Vaak is er (nog) geen noodzaak om te investeren in security awareness, want er hebben nog geen incidenten plaatsgevonden. Totdat er wel iets gebeurt. En dan ben je te laat! Criminelen kondigen natuurlijk niet aan dat ze een phishingmail gaan versturen.
4. Geen direct resultaat
Security awareness geeft geen direct resultaat en de schade van afgeweerde incidenten is niet meetbaar. Een hoop afgeweerde incidenten zullen ook nooit aan het licht komen. Security awareness lijkt dus alleen maar tijd en geld te kosten.
Wat u zich moet realiseren...!
1. Noodzaak
Door een echt incident, zoals een datalek of ransomware-infectie, zal security awareness bovenaan de prioriteitenlijst komen te staan. Dit druist natuurlijk tegen alles in waar de security awareness manager voor staat: het voorkomen van incidenten veroorzaakt door medewerkers. Een goede manier om de noodzaak aan te tonen is om een aanval te simuleren. Een phishing simulatie kost niet veel en toont goed aan hoe kwetsbaar een organisatie is.
2. Compliancy
Compliancy-richtlijnen (denk bijvoorbeeld aan de AVG) stellen de eis dat er ‘redelijke maatregelen’ getroffen worden om incidenten te voorkomen. Wat redelijke maatregelen zijn wordt niet gespecificeerd.
In de praktijk zien we dat veel incidenten te wijten zijn aan onvoldoende maatregelen, waarna waarschuwingen, sancties of aansprakelijkheid volgen (AP, AFM, DNB...). Natuurlijk is 100% veiligheid niet mogelijk. Het is dan ook aan het betreffende advieskantoor om aan te tonen dat er alles aan gedaan is om risico’s te verkleinen. Het adequaat trainen van medewerkers is daar één onderdeel van. Als er na een incident niet aangetoond kan worden dat medewerkers adequaat getraind worden zeg je als advieskantoor eigenlijk dat het onderwerp niet belangrijk genoeg was.
3. Een veilige werkomgeving
Welke financieel advieskantoor wil nou geen professionele uitstraling, waarbij uiterst zorgvuldig wordt omgegaan met de uiterst privacygevoelige informatie waarover zij beschikken? Informatie is goud waard voor advieskantoren, dus ook voor criminelen. Dat wilt u dan toch zo goed mogelijk beschermen?
Door medewerkers te trainen worden zij bewust van hun rol en verantwoordelijkheden op het gebied van informatiebeveiliging. Ze zullen bewuster worden van de waarde van informatie en zorgvuldiger en alerter te werk gaan. Daarnaast kunnen medewerkers de kennis ook in hun privésituatie gebruiken, zodat ze ook daar weerbaarder worden.
4. Reputatie en imago
Een incident, zoals een datalek, kan desastreuze gevolgen hebben voor de reputatie van een financieel advieskantoor. Dit is misschien wel de grootste schadepost die je als organisatie kan hebben, want het vertrouwen in de organisatie wordt ernstig geschaad.
Daarnaast vragen (potentiële) klanten steeds vaker welke maatregelen een advieskantoor treft op het gebied van informatiebeveiliging. Klanten vertrouwen u immers hun data toe. Door medewerkers te trainen laat u zien dat u veel waarde hecht aan de gegevens van klanten, medewerkers, burgers, et cetera. Het aantoonbaar zorgvuldig omgaan met gegevens kan uw reputatie ten goede komen en u net dat streepje voor geven ten opzichte van de concurrentie.
Houd medewerkers alert met phishing simulatie
Vanaf 1 januari 2023 starten wij met uitrollen van het abonnement 'Phishing simulatie'. Het abonnement omvat het testen en trainen van u en uw medewerkers.
De actie brengt kosten met zich mee. Om deze zoveel als mogelijk te minimaliseren maken wij gebruik van de zogenoemde 'negatieve optie': u krijgt het abonnement aangeboden en u wordt daarvoor belast voor 24,00 euro per jaar, per e-mailadres. Wilt u geen gebruik maken van deze service dan kunt u dat aan ons doorgeven via een mailtje of een telefoontje. U ontvangt dan per direct een creditnota. U heeft deze terugboekingsmogelijkheid tot 01-04-2023.
Phishing is en blijft de grootste digitale dreiging voor organisaties. Kunnen u en uw collega's phishing herkennen en de dreiging het hoofd bieden? Test het met periodieke phishingsimulaties. Houd medewerkers alert en maak hen weerbaar tegen phishing!
Het phishing awareness programma besteedt aandacht aan de volgende aspecten van gedragsverandering:
- Kennis: leer potentieel gevaarlijke situaties herkennen.
- Ervaring: ervaar gevaarlijke situaties in een vertrouwde omgeving.
- Gedrag: wordt gemotiveerd om adequaat te reageren op risicovolle situaties.
Door een situatie te ervaren blijft de kennis en ervaring goed hangen, waardoor gedrag blijvend positief beïnvloed wordt. U en uw medewerkers zijn dan beter in staat om adequaat te reageren op de échte phishingmails.
YORON verstuurt naar de e-mailadressen van de medewerkers met enige regelmaat ‘spam-mail’. Op het moment dat een van uw medewerkers de bijlage opent of op de aangeboden link klikt, verschijnt de boodschap dat uw medewerker er met open ogen ingetuind is.
Natuurlijk sturen wij ook naar uw eigen e-mailadres deze 'spam-mail'.
En wilt u over cijfers beschikken als het gaar om de impact van cybercrime? Download dan onderstaande brochure!