De "P" van Promotie


Naar de "P" van Promotie moet op dit moment de meeste aandacht uitgaan. Dit marketinginstrument geeft structuur en biedt een houvast als het gaat om de communicatie tussen YOROMn en haar klanten, haar doelgroep, haar markt.

Wij moeten nagaan welke promotie- en/of communicatiemiddelgen we gaan inzetten:

Reclame

Reclame betreft vaak niet persoonlijke, betaalde promoties met behulp van massamedia om een boodschap te communiceren. Historische tv en radio commercials zijn veelal één-weg communicatie maar met de opkomst van het internet komen er steeds meer mogelijkheden voor interactie.

Sales Promotie

Sales promotie omvat gebruik van speciale – vaak korte termijn – technieken met als doel snelle verkoop of bepaalde doelen. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives, coupons, rebates, sampling, contests, demonstraties etc.

Persoonlijke verkoop

Persoonlijke verkoop, de naam zegt het al… deze vorm van promotie gaat over persoonlijk contact tussen accountmanagers of verkopers en (potentiële) klant. Dit kan face-to-face, via de telefoon of via nieuwe technologieën zoals video en/of chat.

Public relations

Public Relations ook aangeduid als publiciteit gaat voornamelijk over het verschijnen in externe bronnen van de media. Het voornaamste doel is een gunstige vermelding via gerenommeerde bronnen aan een groot geïnteresseerd publiek te communiceren.

Online marketing

Natuurijk wordt deze vorm van promotie ten volle benut: onze eigen wenbsite, SEO, SEA, social medfiamarketing, conmtentmarketing; alle opties staan tot onze beschikking.