Periodiek Onderhoud: misschien wel de belangrijkse service die uw kantoor kan verlenen!
Kansen bij het uitvoeren van periodiek onderhoud
Actief Klantbeheer is een marketingstrategie waarbij het opbouwen van waardevolle klantrelaties centraal staat. Een vertrouwde indruk creëren en aantonen dat u expert bent binnen uw vakgebied zijn belangrijke stappen bij het opbouwen van dergelijke klantrelaties.
Nog belangrijker is het onderhouden van klantrelaties, iets waar vaak te weinig aandacht aan wordt geschonken.
Periodiek Onderhoud is een zeer effectief instrument om uw klantrelatie te verstevigen.
Met Periodiek Onderhoud realiseert u een aantal zaken:
1. Vertrouwen wekken en houden
U creëert en behoudt het vertrouwen van uw klanten; door transparant en gewoon uzelf te zijn. Daarmee bouwt u aan uw reputatie en dat schept vertrouwen.
2. Expertise uitstralen
Met het Periodieke Onderhoud toont u aan te beschikken over alle benodigde expertise; ga eens na hoe u redeneert wanneer u iets wil kopen. Alle kans dat u het zal waarderen als het bedrijf waar u het koopt, verstand heeft van zaken en u met de juiste kennis op weg kan helpen.
3. Aandacht trekken en behouden
Het Periodiek Onderhoud geeft u de mogelijkheid onder de aandacht van uw klanten te blijven.
4. Persoonlijke benadering
Een persoonlijke benadering wordt door uw klanten zeer op prijs gesteld. Het Periodiek Onderhoud is hier een uitstekend voorbeeld van. Uw klanten zullen zich echt aangesproken voelen.
5. Respectvolle omgang
zoals ieder mens een respectvolle omgang waardeert, tonen ook klanten dat. Wanneer u respect toont voor de keuze van de klant, stimuleert dit een goede klantrelatie. Bij het onderhouden van het pakket financiele producten heeft u hiertoe alle mogelijkheden!
Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een (commerciele) actie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.
Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:
- uw klant bevragen naar de actuele situatie. Deze meenemen in uw beoordeling van het huidige pakket aan financiele producten en diensten.
- uw klant informeren over de al dan niet noodzakelijke aanpassingen
- creeren van mogelijkheden om nieuwe producten/diensten onder de aandacht van uw klant te brengen
- de mogelijkheid om de polisdichtheid te verhogen
- uw klant 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op talloze sites van verschillende aanbieders worden aangeboden
- uw klant begeleiden bij een eventuele overstap van een duur DK naar een PL
- creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
- creëren van (grotere) naamsbekendheid
Advieskansen
Het Periodiek Onderhoud is erop gericht om het pakket aan financiele diensten en producten af te stemmen op de actuele situatie van de klant.
Thema's die hierbij aan bod kunnen komen zijn onder andere het doorlichten van het financiele portfolio, werk & inkomen, sparen & beleggen, hypotheek & lenen etc.
Structuur in het onderhoudsgesprek
Een onderhoudsgesprek tussen u en uw klant zou typisch de volgende structuur kunnen volgen:
1. Opening en doelstelling van het gesprek
- Begroeting en inleiding: Een vriendelijke begroeting en korte inleiding tot het doel van het gesprek.
- Verwachtingen afstemmen: Vragen wat de klant hoopt te bereiken met het gesprek.
2. Evaluatie van de klantsituatie
- Herziening van klantgegevens: Bespreken van eventuele veranderingen in de persoonlijke of financiële situatie van de klant sinds de laatste evaluatie.
- Doelstellingen bijwerken: Bevestigen of bijwerken van de financiële doelstellingen en prioriteiten van de klant.
3. Doorlichting van het financiële portfolio
- Analyse van de huidige producten: Bespreken van de huidige samenstelling van het financiële portfolio, inclusief prestaties en hoe deze zich verhouden tot de doelstellingen van de klant.
- Kostenstructuur uitleggen: Gedetailleerd de kosten en vergoedingen die verbonden zijn aan elk product toelichten.
- Risicobereidheid evalueren: Bevestigen of herzien van de risicotolerantie van de klant en bespreken of het huidige risiconiveau van het portfolio hiermee in lijn is.
- Duurzaamheid en ethiek: Indien van toepassing, de duurzaamheids- en ethische aspecten van de investeringen bespreken.
4. Aanbevelingen en aanpassingen
- Voorstellen van aanpassingen: Aanbevelingen doen voor eventuele wijzigingen in het portfolio om beter aan te sluiten bij de bijgewerkte doelstellingen en situatie van de klant.
- Discussie over nieuwe producten: Mogelijke nieuwe producten voorstellen die kunnen bijdragen aan een betere diversificatie of prestatie van het portfolio.
5. Actieplan en vervolgstappen
- Actieplan vaststellen: Een concreet plan opstellen voor de uitvoering van de besproken aanpassingen.
- Afspraken voor opvolging: Planning van toekomstige gesprekken of evaluaties om de voortgang te monitoren.
6. Afsluiting
- Samenvatting van het gesprek: Een korte herhaling van de belangrijkste punten en overeengekomen acties.
- Feedback en vragen: Ruimte bieden voor vragen of opmerkingen van de klant en feedback vragen over het gesprek.
- Afsluiten: Het gesprek formeel afsluiten en de klant bedanken voor zijn of haar tijd.
Door deze structuur aan te houden, zorgt u ervoor dat alle relevante aspecten worden behandeld en dat de klant zich geïnformeerd en ondersteund voelt in zijn of haar financiële beslissingen.
Hoe maakt úw kantoor het verschil?
Het verschil maakt u door:
- een persoonlijke benadering, bij voorkeur door steeds dezelfde medewerker
- snel en adequaat met een plan van aanpak komen
- transparant en zeker ook authentiek te zijn
Tools die u kunt gebruiken
- gebruik maken van digitale & slimme inventarisatieformulieren (nazorg- of scanformulieren) op uw website
- content over het onderwerp Periodiek Onderhoud plaatsen op uw website
- Stel uw klanten de WebApp ter beschikking met info en doorlinkjes naar interessante pagina`s.
- periodiek nieuwsbrieven versturen
- Actief Klantbeheer embedden in de workflows op uw kantoor
Uitleg Actiesite - Periodiek Onderhoud
Hoe ziet de actie eruit?
- YORON bouwt de actiesite/landingspagina
- nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
- nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
Bouw actiewebsite
YORON bouwt voor u een special actiesite/landingspagina.
Op deze actiesite/landingspagina komt alle belangrijke consumenten-informatie te staan.
Nieuwsbrieven
YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.
Blog op uw actiesite/landingspagina en doorplaatsing naar LinkedIn
Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website/landingspagina.
Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.
Leencalculator
Verschillende banken/financieringsmaatschappijen bieden een rekentool aan voor op uw website. Wellicht dat u daar belangstelling voor heeft. U ontvangt dan een specifieke URL/script voor de leencalculator.
Graag ontvangen wij die URL/script zodat wij op een correcte manier de calculator op uw website/landingspagina kunnen plaatsen. Natuurlijk testen wij of e.e.a. goed is geimplementeerd.
Roadmap
To-do-list
- u vraagt de URL /script van de leencalculator op bij uw bank/financieringsmaatschappij
- u levert aan YORON uw maillist
- nadat de actiewebsite/landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
- artikelen over het onderwerp lenen worden geschreven en gepubliceerd als blog op uw website/landingspagina
- Ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillist
Wie doet wat?
YORON:
- bouw en oplevering actiesite/landingspagina
- het schrijven van nieuwsartikelen over lenen
- het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
- het plaatsen van de artikelen als blog op uw website
- het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists
UW KANTOOR:
- aanlevering maillists
- aanlevering code/URL voor de leencalculator
Tarief
Inclusief
- bouw en oplevering actiesite
- implementatie leencalculator met afsluitmogelijkheid
- 2 nieuwsbrieven*
- 2 blogs
- 2 posts LinkedIn
- actieperiode: 2 maanden
* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief
Inclusief
- bouw en oplevering landingspagina
Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een ASSU WebSite van YORON.